pondělí 16. ledna 2017

Tajemství železa

Na konstelační skupině Omega v Ostravě, jsme mezi 4 klasické mužské archetypy (krále, bojovníka, milovníka a mága) přidali nový prvek - Železo. Zde je malý úryvek jeho projevu v konstelaci.




"Nechod ke mě tak blízko. Já jsem meč.

Máš dvě volby, jak držet meč, když je už meč jednou ve hře: Buď za jeho ostří - nebo jeho rukojeť. Doporučuji ti to druhé."

Muž: "Co to znamená?"

"Držet meč za hrot znamená cítit se nedostatečný a jako oběť. Říkat si 'na to nemáš' - shazovat sám sebe už dopředu. Znamená to dopouštět, aby ti nepřítel ubližoval, aniž by ses chránil.

A tím já pohrdám. Pokud tohle strpíš, tak tebou pohrdám. Pak si tě nemůže žádnej chlap vážit.

Pokud meč vezmes za rukojeť, znamená to cítit klid při vyslovení toho, když řeknes 'Já jsem muž.'

Se vším, co k tomu patří."

*

V závěrečné fázi konstelace se rozpoutala ostrá diskuze mezi jednotlivými archetypy. Každý se předháněl, aby intelektuálně a sofistikovaně vysvětlil svou úlohu a důležitost ve světě muže. Pokoušeli se interpretovat sami sebe. Síla železa během toho dlouho mlčela, ale pak už nevydržela nereagovat:

"Já jako železo už jsem dost nerudný. Tady to kecání, to by zabilo vola. To je jako banda Jungů, který se tady předháněj jako v mariáši. Já ti řeknu svojí pravdu:

Otoč se.
Támhle jsou ženský - a támhle je svět.
Jdi - a dělej chyby. Piš svůj příběh."

*

Žádné komentáře:

Okomentovat